Yazar Mahir Ünsal Eriş TRT 1 Radyo'ya konuk oldu

Dün yolda giderken, benim için bir yol klasiği hâline gelen twitter okumalarımdan birisinde Mahir Ünsal Eriş'in TRT 1 radyosunda "Canlı Okumalar" isimli programa konuk olacağını okudum ve okuduğum anda radyo programının başlamasına tam iki dakika vardı. Tesadüfün şerefine hemen cep telefonumun radyosunu açtım ve mütevazı yazarımızın sesi kulaklarımdaydı.

Sevdiğimiz bir yazarın yazılarını okumaktan başka, kendisini televizyonda izlediğimizde veya sesini duyduğumuzda hatta şanslıysak tanıştığımızda, bazen yazar hakkında kurduğumuz hayal yerini hayal kırıklığına bırakır; bazense tam tersi olur.  Mahir Ünsal Eriş'i dinlediğimde, okurken hayalini kurduğum "yazar insana" çok yakın bir ses tonu hissettim. Mütevazılığı ile beni haklı çıkarmasından aldığım keyif bir yana; samimiyeti de, "keşke arkadaşım olsaydı da sevdiğim kitapları onunla tartışabilseydim" dedirtti. Benim düşüncelerimi bir yana bırakırsak, yazarı sevenler ve radyo programını kaçıranlar için notlar aldım:

1. Yazarın ilk kitabı olan "Bangır Bangır Ferdi Çalıyor Evde"nin isminin bulunmasında yazara, editörü yardımcı olmuş. Öykülerinin birinde geçen bu ifadeyi editörü bulup çıkarmış.

2. Öyküde kendisine en yakın hissettiği karakterleri "Biten bir aşkın ardından" isimli öyküdeki erkek karakteri (Ona üzüldüğünü, çünkü bir gün her birimizin o erkek karakter olabileceğini söyledi.) ve Ringo karakteriymiş.

3. Yazmaya 29 yaşında başlamış.

4. Yazmaya aslında roman yazmak amacı ile başlamış. Kendisine antrenman olsun diye öykü yazmaya başlamış, (Bunu söylerken yanlış anlaşılmaktan çok çekindiğini anlıyoruz.) ancak sonradan öykünün tadı çok hoşuna gitmiş ve öykü yazmaya devam etmiş. Kendi kelimeleri ile: "Öykü içine işlemiş." Öyle ki, ikinci kitabı da bir öykü kitabı olacak.

5. İlk yazdığı edebi nitelikteki metin, ilk öyküsü olan "Ben evlenmeyi boşanmaktan çok seviyorum" isimli öykü.

5. Şu anda okumakta olduğu kitaplar/yazarlar sorulduğunda: Sinan Sülün'ün Karahindiba isimli kitabını ve henüz kitabı olmayan yazarlardan, edebiyat dergilerinden tanıdığını söylediği Alpay Türker'i örnek veriyor. 

6. Yeni kitabını 2012 yılının sonuna kadar yayınevine teslim etmeye hazırlanıyor. Sonrasında ise bir roman yazmak niyetinde. İkisini de merakla bekliyoruz.

*Yazarın fotoğrafı buradan alınmıştır.

Yorumlar