24 Kasım 2013 Pazar

Jale Sancak ile Öykü Atölyesi

İşten ayrılmadan kısa bir süre önce, kısa bir internet araştırması yaptıktan sonra, Beyoğlu'nda faaliyet gösteren Galapera Kültür ve Sanat Derneği'nin düzenlediği Jale Sancak Öykü Atölyesi'ne kaydoldum. Şu zamana kadar farklı atölyelere katılan tanıdıklarımdan duyduklarım sonucunda pek bir mesafeliydim Yaratıcı Yazarlık Atölyeleri'ne. Bir kez merak edip tek günlük bir Yaratıcı Yazarlık atölyesine katılmıştım Krek'te. Hoşuma gitmişti fakat yetmemişti.

Karar vermeden önce aklımda neler vardı?

1. Yaratıcı yazarlık atölyelerine katılan insanların çoğunluğunun bir gün öykücü/romancı olacağına kesin gözüyle bakması beni korkutuyor. Hele aralarında hiç öykü okumayanlar varsa.

2. Katılımcıların egoları beni korkutuyor. "A'nın öyküsü X edebiyat dergisinde yayımlandı, benim öyküm neden yayımlanmadı X dergisinde? A'nin öyküsü benimkinden kötüydü bir kere!" sözlerini işitmiş birisi olarak, korkuyorum.

3. Atölyeye gitmeye karar verdiğim dönemde işten ayrılmak üzereydim, bir süre sonra yeni bir iş bulana dek paraya ihtiyacım olacaktı. Dolayısıyla maddi koşullar benim için önemliydi.

4. Yazılarını okumadığım bir yazarın atölyesine katılmak istemiyordum.

5. Atölye sonucunda kazanmak istediğim en önemli iki şey şuydu: "Öykü konuşabileceğim daha fazla insan tanımak ve eğer belki bir gün öykü yazmayı becerebilirsem, elimdeki taslakları bir araya getirmek konusunda fikir almak."

Sonra ne oldu?

Yukarıdaki düşünceler içerisindeyken elime Jale Sancak'ın "Üç Aşk" isimli öykü kitabı geçti. 2003 yılında Doğan Kitap tarafından basılan kitapta yazarın 1989-1993 yılları arasında yayımlanan öyküleri derlenmiş. Kapağındaki güzel fotoğrafı ile. Öyküleri okudukça, yazarla tanışmalıyım diye düşündüm. Önereceği öyküleri merak ettim ve yazdığım taslaklar hakkında yapacağı yorumların beni ileriye taşıyacağına inandım. Nitekim öyle de oldu. Jale Hoca ile çözümlemesini yaptığımız öyküler ufkumu açtı. Bu öyküler arasında Hasan Ali Toptaş "Korkuyla Yaralı Dört Keklik", Özen Yula  "Mazi Taşıyan Trenler", Erendiz Atasü "Kısa Bir Üzüntü", Kadriye Bakşi "Atlıkarınca" vardı. Jale Hoca, son birkaç aydır Varlık dergisinde de genç öykücülere önerilerini iletiyor. İlgilenenler için özellikle Kasım ayında önerdiği öykülere de tekniği açısından göz atmalarını öneririm. On iki hafta, bir hafta öykü çözümlemesi ve bir hafta yazılan metinlerin değerlendirilmesi şeklinde geçti. Ocak ayında yayımlanacak Galapera Öykü Fanzin'de atölye katılımcılarının öykülerinden birer örnek yayımlanacak. Bu arada bilmeyenler için Galapera Öykü Fanzin şöyle bir şey.

Jale Sancak, mütevazı bir yazar. Siz sormadıkça kendisinden pek bahsetmiyor. Surdibi'nde Çilingir Muhabbeti isimli öykü kitabında yer alan "Bıçkın Melek ve Küçük" isimli öyküsü ile 2002 yılında Haldun Taner Öykü Yarışması ikinciliği kazanmış. Bu sene ilk defa bir romanı yayımlandı Kırmızı Kedi Yayınları'ndan. Adı Fırtına Takvimi. Detaylı özgeçmişi ve eserleri burada.

Galapera'da ayrıca yazar söyleşileri de yapılıyor. Benim dönemimde konuk olan yazarlardan bazıları Pelin Buzluk, Ercan Kesal, Fuat Sevimay ve Mario Levi oldu.

Bir yaratıcı yazarlık atölyesine katılmaya karar verdiyseniz, hangisini seçeceğinize nasıl karar vereceksiniz?

1. Öncelikle atölyede ders verecek eğitimcilerin eserlerini seviyor olmalısınız. Yazı anlayışı size uymalı. Hakkında bilgi sahibi olmalısınız.

2. Beklentinizi önceden belirlemelisiniz. "Atölyeye hangi sebeple katılıyorsunuz?" sorusu üzerine düşünmelisiniz.

3.  Ücreti size uygun olmalı. Galapera bu konuda benzerlerinden çok daha uygun bir katılım ücreti talep ediyor.

Detaylı bilgi için Jale Sancak'a e-posta gönderebilirsiniz: laloze68@gmail.com

Adres : Ensiz Sok. Şeref Apt. No: 6 Kat: 2 Tünel - Beyoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yazar tarafından yorumunuz onaylandıktan sonra yayımlanacaktır.

Thank you for your comment. It will be published upon approval by the author.