İstanbul Tüyap Kitap Fuarı 2013 Notlarım


2 Kasım 2013 tarihinde başlayan fuarı kaçırmamak için bu haftasonu Beylikdüzü'ne gitmenizi öneririm. Benim fuar notlarım şöyle:

1. Fuar yolu uzun, şikayete devam etmek istemiyorum. Twitter hesabımda gün boyu paylaştım.

2. Fuar girişinde, aslında 7 TL olan biletler, 5 TL'ye satılıyor. Öğretmen ve öğrenciler, sakın almayın, sizlere ücretsiz. Diğer arkadaşlar için bana kalırsa 2 TL'nin hesabını yapmayın, adamlar ücretsiz biletlerden haksız kazanç sağlıyorlar... Ama simit, ayran ve benzeri girişimcileri seviyorum. Sayelerinde aç kalmadım :)

3. Fuar hafta içi olmasına rağmen oldukça kalabalıktı. Yorulunca oturacak yer bulmak pek mümkün değil. Erken gitmekte fayda var.

4. Benim gibi öykü severler için fuarın en ilgili yayınevleri: AYLAK ADAM ve ALAKARGA YAYINLARI idi. NOTOS'ta da Semih Gümüş her zamanki gibi hoşsohbetti.

5. Büyük yayınevleri arasından Can, Metis, Remzi, Ayrıntı beni çok şaşırttı.  Elimde notlarımla geldiğim için, almak istediğim kitaplarla ilgili karşılaştırma yapma fırsatı buldum. Can Yayınları, idefix fiyatının bile üzerinde satıyordu. Metis ve Ayrıntı ise idefix fiyatı ile tamamen aynı fiyat üzerinden satış yapıyordu. Kendilerine bu durumun farkında olduğumu söylediğimde, yapabilecekleri bir şey olmadığını ilettiler. Aynı durum Everest ve Kanat Yayınları ile de oldu ama aynı şeyi onlara ilettiğimde, benim için daha fazla indirim yapabileceklerini söylediler. Başka yayınevleri daha fazla indirim yapabiliyorken, neden en bilinen yayınevlerinde aynı şey olmuyor?

Metis belki fazla indirim yapmıyor ama haksızlık etmeyelim, 3'er TL'ye bir öykü bir de deneme kitabı satın aldım oradan. Didem Madak gibi bir şairin üçlü şiir kitapları ise 15 TL mesela. İndirimli köşeyi kaçırmayın!

6. Fuar indirimlerinin bazı yayınevlerinde idefix'ten az olmaması sebebiyle hayal kırıklığına uğramama rağmen, fuarda yayınevlerini birarada görebilmek güzel oluyor. Özellikle Sel ve Siren Yayınları ve hoş sohbeti ile gezmesi en keyifli bölümlerden diğer ikisi. Ot dergi'de de güzel posterler var. Ama size önerim ilk başta Salon 2 ve 3 yerine Sahafların da içerisinde olduğu Salon 10 ve diğer bazı az kişinin gezdiği alanları gezip, yeni yayınevleri keşfetmeniz. En son 2 ve 3'e bakınca bence daha keyifli oluyor.

7. Everest Yayınevi standında geçen seneden kalma büyük bir sorun: Çalışanlar yazarların isimlerini bilmiyor. Çehov'u en son üçüncü kişi anladı.

8. Fuardaki diğer bir sorun ise listemdeki öykü kitaplarının büyük bir çoğunluğu için "baskısı tükendi" cevabını almam. İdefix'i yine baz alacağım ama orada tükendi olarak gözükmeyen bir öykü kitabı bir zahmet fuarda da bulunsun yahu. Fuar popüler edebiyat işi mi sadece?

9. Ben unuttum siz unutmayın: İstos Yayınevi renkli defterler satıyor, Rumca ve Ermenice. Fuarda almayı unutan benim gibiler için, defterleri Pazartesi gününden itibaren yayınevinin Karaköy'deki yerinden alabileceğimizi söyleyen arkadaşım İbrahim'e teşekkürler.

10. Her şeye rağmen kitap konuşulduğu için mutlu olmama sebep olan bir gün oldu. Son iki gününden birinde fuarı ziyaret etmek isteyenler için özellikle Pazar gününü tavsiye ederim. Can Yayınları tarafından düzenlenen Cemil Kavukçu ve Başar Başarır söyleşisi ile YKY Yalçın Tosun imza günü kaçmaz!

Fuar ganimetlerim, Notos Dergi'nin bazı eski sayıları dışında aşağıda:

20 kitap arasından 9'u öykü kitabı. Okuyamadığım kitaplar kuleme yeni bir mini kule eklemiş oldum ama söz veriyorum, uzunca bir süre kitap almak yok!





Yorumlar

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz. Yazar tarafından yorumunuz onaylandıktan sonra yayımlanacaktır.

Thank you for your comment. It will be published upon approval by the author.