Hulki Aktunç: Merak Böceğinin İstilasına Uğramış Adam*

                                                                        Fotoğraf, bu adresten kopyalanmıştır.
Dün "Dostluk"tan bahsetmişken, (bkz. burada) bugün bir Hulki Aktunç öyküsüne denk geldim, paylaşmak istedim:
"XIII
Bir daha kimseyle Yek-Yek oynamayacağım.
Kendi kendime de.
Yaşlı dostumun dükkânına gitmeyeceğim. Hak etmediği bir dostluk veriyorum ona. Yanlış bir dostluktan incitici ne olabilir?
İleniyorum sanma, eba.
İlendiğim tek şey, yine sözcükler. "...karabatak sökün etti. Artık hiç kimseleri karşılayamayacağımız bu yıl," diye yazmıştım. Büyüsüne kapılıp sözcüklerin. Seni karşılamıştım.
Seni karşılamıştım oysa.
Sözcükler. Bir daha yalan söyletmeyeceğim onlara."
(Hulki Aktunç,  Toplu Öyküler II, YKY, Yek Yek Oynayanlars. 49-50)

Murat Gülsoy'un yazar Hulki Aktunç ile yaptığı söyleşiye ulaşmak isteyenler Sabitfikir dergisinde bu söyleşiyi bulabilirler. 2011 yılının Haziran ayında hayatını kaybeden yazarın "Lodos Düğünü" isimli öyküsü, 28.2.2012 tarihli Ubor Metenga buluşmasında Ayfer Tunç, Murat Gülsoy ve Yekta Kopan tarafından çözümlenmişti. Öykünün çözümlenmesine başlamadan önce, usta aktör Celal Kadri Kınoğlu'nun sesinden öykü dinlenmişti, anımsadığım kadarıyla öyküye eşlik eden müzikler de pek hoştu.

*Yazının başlığı, 28.2.2012 tarihli Ubor Metenga buluşmasında, Yazar Ayfer Tunç tarafından dile getirilmiştir.

Yorumlar